Rodzinny wyjazd do Poznania…

P1050316Dnia 9 lipca 2016 roku grupa druhów z naszej jednostki wraz z rodzinami udała się wczesnym rakiem (6.00 rano!!!) na wycieczkę do miasta Poznania. Na naszym szlaku podróży nie mogło zabraknąć wizyty w pierwszej stolicy Polski, czyli Gnieźnie. Tam zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską oraz dowiedzieliśmy się troszkę o początkach naszego państwa. Następnie udaliśmy się w dalszą podróż już bezpośrednio do Poznania. W sobotni dzień w Poznaniu zwiedziliśmy stare miasto, zobaczyliśmy symbol Poznania, czyli „trykające się” koziołki, odwiedziliśmy Farę Poznańską ratusz. Niebywałym urozmaiceniem był wojskowy festyn, na który trafiliśmy na rynku Poznania. Męska część (ale nie tylko) mogła spotkać się w oko w oko z naszym „rosomakiem” i  innymi wojskowymi urządzeniami. Na naszej wycieczce nie mogło zabraknąć akcentu strażackiego. Zaraz z rynku udaliśmy się do Szkoły Aspirantów, gdzie oprócz obiadu, dowiedzieliśmy się o specyfice placówki oraz najmłodsi mogli przyjrzeć się bliżej rozmaitym wozom strażackim jakimi dysponuje szkoła. Po tej wizycie udaliśmy się na Maltę Poznańską, gdzie najpierw zwiedziliśmy ogród zoologiczny, a następnie rekreacyjną część Malty wraz z torem regatowym i torem kolejki górskiej. Po niewielkim odpoczynku w klubie żeglarskim udaliśmy się w drogę powrotną do Bysławka. Na miejscu, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, byliśmy około godziny 23.00

W tym miejscu należą się szczególne podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji naszego wyjazdu, a w szczególności p. gen. Romanowi Kaźmierczakowi, który był naszym super przewodnikiem i w bardzo ciekawy sposób przedstawił nam swoje rodzinne strony oraz przybliżył nam historię tego regionu Polski. Podziękowania należą się również prezesowi OSP Bysławek – Tadeuszowi Juraszeskiemu, skarbnikowi Joannie Połom, pani Sołtys  Zofii Chmarze oraz kierowcom, którzy w bezpieczny sposób przewieźli nas tam i z powrotem.